sunnuntai 12. huhtikuuta 2015

NORMAALI PÄIVÄ KIELIMATKALLA

*Postaus on toteutettu yhteistyössä EF Education Firstin kanssa

7:30 Meidän päivä Californian isäntäperhekurssilla alkoi. Ensimmäiseksi aamulla soiteltiin yleensä kotiin aikaeron takia tai luettua wappi yms.
8:00 Meillä oli aamupala. Meidän perheessä aamupalaksi oli yleensä hedelmiä, muroja, paahtoleipää, kaakaota, kahvia ja mehua oman valinnan mukaan.

8:40 Lähtö koululle. Meidän hostit vei meidät autolla joka aamu kouluun. Ne jotka asuivat kauempana kulkivat EF:n järjestämällä bussilla.

9:00 Alkoivat oppitunnit tai vaihtoehtosesti kokopäiväretkelle lähdettiin tuohon aikaan koululta.

9-10:20 meillä oli ensimmäinen oppitunti Lynnen kanssa. Käytiin mm. musiikkiin, liikuntaan ja ruokaan liittyviä aiheita. Näillä tunnilla me tehtiin myös aika paljon ryhmätöitä. Ekan tunnin jälkeen meillä oli 20 minuutin tauko.
10:40 Alkoi toinen tunti Leslien kanssa. Aiheita oli mm. käyttäytyminen ja oman maan tavat. Näillä tunneilla me keskusteltiin aika paljon ja pohdittiin asioita ryhmissä.

12:00 Meillä oli ruokatauko. Syötiin hostien laittamat packed lunchit, jotka meillä sisälsivät yleensä paahtoleivän, hedelmän, välipalapatukan/sipsejä ja vesipullon. Aika pieni lounas suomalisille, jotka ovat tottuneet syömään lämpimän ruuan lounaaksi. Koulun alueelta ei saanut poistua ruokatunnin aikana, mutta koululla myytiin välipaloja.

13:00 Ruokatauko loppui, jonka jälkeen lähdettiin puolipäiväretkelle esim. rannalle. Muuten koulu jatkui Lynne:n tunneilla.
14:40 Leslien pitämä päivän viimeinen oppitunti.
16:00 Koulu-tai retkipäivä loppui, jolloin hostit tuli hakemaan meitä kotiin tai bussilla kulkijat menivät bussilla takaisin hosteille.

Illalla oli vapaa-aikaa hostien kanssa, jolloin me olltiin yleensä kotona tai mentiin shoppailee/rannalle.  Joskus hostit oli järjestänyt meille jotain ohjelmaa, kuten lähdettiin käymään toisessa kaupungissa.

19:00 Meidän perheessä oli illallinen, jonka jälkeen iltapalaa ei enään tarjottu. Toki me oltais saatu syödä, mutta illallisella pärjäsi hyvin aamuun asti. Illalla juteltiin vielä hostien kanssa seuraavan päivän ohjelmasta ja vähän kaikesta. Jossain vaiheessa sitten käytiin suihkussa ja katottiin telkkaria/mentiin nukkumaan.