keskiviikko 11. tammikuuta 2017

ILMAISET AKTIVITEETIT SANTA CLARITA EDITION

*Postaus on toteutettu yhteistyössä EF Education Firstin kanssa

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2017!

Aikaisemmin (apua, siis viime vuonna) kirjoittelin meidän kurssilla tarjotuista maksullisista/vapaaehtoisista aktiviteeteista. Pääset postaukseen tästä. Nyt ajattelin kertoa teille ilmaisista/pakollisista aktiviteeteista, jotka kuuluivat kurssin hintaan. Usein ilmaiset aktiviteetit toteutettiin puolipäivä retkenä koulun jälkeen tai koko päivän retkenä, jolloin meillä ei ollut koulua. Ilmaiset aktiviteetit ajoittuivat siis arkipäiville.

1. Rantareissut
Meidän kurssilla kävimme kaksi kertaa rannalla, jolloin sai valita kävikö uimassa, jäikö ottamaan aurinkoa vai kenties lähti shoppailemaan. Molemmat reissut olivat puolen päivän retkiä, jolloin aamulla oli koulua. Ensimmäisen reissun teimme Santa Monica beachille, jossa päädyimme kuitenkin shoppailemaan. Toki kävimme ottamaan nopeasti muutaman kuvan rannalla, mutta aikaa oli vain rajoitetusti. Toisen reissun teimme Zuma beachille. Kyseessä oli todella upea ranta ja vesi oli ihanan lämmintä. Rannalla aika meni nopeasti ja ihokin taisi päästä palamaan. Kolmannen kerran pääsin rannalle, kun muut lähtivät Disneylandiin. Lähdin  Kiina-ryhmän mukana käymään Santa Barbarassa. Tästä vierailusta tulossa varmasti vielä lisää.

2. Kaupunkivierailu
Jokaiseen kielimatkaan kuuluu kaupunkivierailu lähimpään suurkaupunkiin. Eli me lähdimme käymään Los Angelesissa. Kiersimme bussikyydillä eri nähtävyyksiä kuten Hollywood-kyltin, Beverly Hillsin, Staples centerin ja Walk of Famen. Kohteissa pääsimme jaloittelemaan ja ottamaan kuvia.

3. Baseball peli
Me pääsimme myös tutustumaan Amerikkalaiseen baseballiin, kun pääsimme katsomaan eräänä iltapäivänä peliä LA Dodgers vs Tampa bay rays. Pelistä emme tietenkään ymmärtäneet mitään ja sitä oli vaikea seurata, mutta olipa kerrassaan kokemus. Meneehän se aika mukavasti auringossa ja maistellessa Dodgers dog-hotdogia.

4. Tapahtumia
Kurssin hintaan kuului myös ensimmäisenä iltana Welcome-picnic, jonne myös perheet olivat tervetulleita. Tarjolla oli ruokaa, ohjelmaa, sekä rentoa yhdessäoloa. Puolessa välissä kurssia järjestettiin Farewell-party (koska yksi ryhmä lähti tässä vaiheessa), jonne jokainen ryhmä toi jotain syötävää omasta maastaan.

5. Vapaaehtoistyötä
Yksi vaikuttavimmista aktiviteeteista oli mahdollisuus päästä tekemään jotain hyvää. Olimme siis Children hunger foundationilla pakkaamassa ruokapaketteja köyhille. Kiitos EF että tarjositte meille mahdollisuuden tehdä jotain merkityksellistä!

6. Pelejä
Tietenkään kielimatkat eivät ole täynnä pelkkää opiskelua ja välillä täytyy tehdä jotain muuta. Tuntien välissä pelasimme erilaisia pelejä ja "leikkejä" joiden avulla tutustuimme toisiimme paremmin.

7. Shoppailua
Me pääsimme yhtenä iltapäivänä ostoksille "Amerikan mallille". EF:n oppilaina saimme myös alennuskuponkeja eri kauppoihin. RIP rahat ja matkalaukun painorajat!